Fire myter om IT-outsourcing

Vi møder ofte tvivl i forbindelse med et skift fra én IT-partner til en anden. Det kan vi godt forstå, for det kan virke meget omfattende og forstyrrende for den daglige drift. Det er det faktisk ikke – vi har adresseret fire typiske spørgsmål, som vi håber du kan få glæde af at læse.

1. Det er alt for besværligt at skifte IT-leverandør

Du kan være helt rolig – det er ikke nær så tidskrævende eller besværligt, som du måske frygter. Oftest begynder det med, at du har et indledende møde med os, hvor der er plads til at stille alle spørgsmål og få luftet dine bekymringer.

Når vi sammen har afdækket hvad dit behov er, så får du tilsendt et skræddersyet oplæg – vi lægger os ikke fast på et bestemt antal møder. Vi bestræber os altid på at gøre det der er behov for. Det vigtigste for os, er at du føler dig godt klædt på til at træffe den rigtige beslutning for dig.

2. Så skal vi lære mange nye arbejdsgange

Det behøver slet ikke være tilfældet. Med alt nyt er der selvfølgelig også nye vaner der skal indøves, men vi er med dig hele vejen og gør selvfølgelig alt hvad vi kan for, at dit nye setup er brugervenligt og nemt at begå sig i. For os er det vigtigt, at det passer til din forretning, og vi har det allerbedst når vi kan se, at vores løsninger understøtter din vækst og dine ambitioner.

Den vigtigste ændring for dig, er nok at du skal ringe til et nyt nummer, når du skal have hjælp fra vores support.


3. Vores forretning kan ikke klare den lange nedetid under en flytning

Vi tænker selvfølgelig også på hvilke omkostninger det kan have for dig, hvis der er nedetid og store forstyrrelser til den daglige drift. En flytning kan gøres helt smertefrit, og den begrænsede nedetid der eventuelt er, sørger vi for at planlægge på et tidspunkt der forstyrrer driften i din forretning mindst muligt.

4. Det kræver alt for meget tid af både mig og mine ansatte

Det eneste der kræves af dig, og eventuelt dine ansatte, er tiden der bruges til de indledende møder. Ingen skal forstyrres unødigt, og det er vigtigt for os, at alle kan arbejde og driften kan opretholdes uden afbrydelser under hele processen.

Hvis vi indgår et partnerskab, vil det største tidsforbrug ligge hos os, og vi er i tæt kontakt med dig i hele processen, så du hele tiden ved, hvad der sker og hvornår.

Er du klar til at skifte?

Vi håber du føler dig lidt bedre klædt på, til at tage beslutning om at skifte IT-partner. Vi synes selv det er nemt og enkelt – og du behøver ikke bekymre dig om gener, nedetid og besværlige nye arbejdsgange, for vi sørger for at du bliver godt klædt på til hele processen.

Har du alligevel spørgsmål, er du er altid mere end velkommen til at kontakte os for et uforpligtende møde, vi har altid tid til at svinge forbi til en kop kaffe.  

Har du spørgsmål?

Relaterede indlæg