Få styr på din udklipsholder

Det er ganske simpelt, vi kopierer ofte en tekst for at indsætte den, omskrive den eller bruge den senere. Men kender du ikke det med at du har kopieret noget, og så noget andet og hov, så forsvandt det første du havde kopieret?

Hvordan gemmer jeg flere ting i udklipsholderen?

Det kan gøres ved ganske få klik, og hvis du ved hvor du skal lede, så kan det betyde at du bliver mere effektiv og aldrig mister et element du har kopieret.

Se herunder i vores lynhurtige og simple step by step guide, hvordan du nemt får åbnet din udklipsholder.

Din guide til udklipsholderen

  1. Start med at åbne Word (det .
  2. I venstre hjørne finder du “udklipsholderen”, du skal kigge efter et lille “clip-board” ikon, og trykke på den lille pil der er under ikonet (ved siden af “udklipsholder”), hvorefter udklipsholderen åbner.
  3. Vælg den tekst du vil kopiere, du kan bruge genvejen “CTRL+C” for at kopiere en tekst.
  4. Når din tekst er kopieret vil du opdage at den “gemmer” sig i din udklipsholder som er åben i venstre side. Udklipsholderen vises som en kolonne ved siden af dit dokument, og her kan du se det du netop har kopieret.

Hvis du vil kopiere en tekst fra nettet, så bliver denne også gemt i din udklipsholder, på den måde er du altid sikker på at have dine sidst kopierede tekster lige ved hånden.

Hvis du er i tvivl om, hvad du har liggende i din udklipsholder, så er et godt lille ekstra tip at trykke på “windows-knappen”+V på dit tastatur. På den måde åbner din udklipsholder som et særskilt vindue, hvorfra du kan indsætte den tekst du netop har kopieret i det dokument du arbejder på – uanset om det er i officepakken eller på nettet.

God fornøjelse – sig til hvis du kan bruge andre små tips og tricks.

Relaterede indlæg